BransjenyttBransjenytt Nyheter Magasin Markedsplass Kalender Design Bransjenytt 22. mai 19 Bekk bak den visuelle identiteten til The Webby Awards 2019 Siden høsten 2018 har Bekk fungert som The Webby Awards «Creative Partner», og har hatt ansvaret for å utvikle den visuelle identitet til både The Lovie Awards 2018 og The Webby Awards 2019. Design Bransjenytt 25. apr 19 Redesign av logo og ny visuell identiet for Sunnmørsposten ELLE mELLE har redesignet logo og utviklet visuell identitet for Sunnmørsposten – en av landets største lokalaviser. Design Bransjenytt 25. apr 19 Ny felles identitet for Visit Innlandet Creuna fikk oppdraget med å utvikle en ny felles identitet for Visit Innlandet. Målet er å skape gjenklang og appell både hos turister og reiselivsaktørene i området. Bransjenytt 24. apr 19 Ny visuell identitet for UiA Universitetet i Agder og Innoventi har sammen utviklet en identitet som samler og forenkler UiA sitt visuelle utrykk. Bransjenytt 17. feb 19 Bekk fikk Gyros identitet til å spinne Gyroskopet består, men i en helt annen drakt, når Gyro lanserer ny visuell identitet og nettside i samarbeid med Bekk. Bransjenytt 16. jan 19 Marc Ligeti fra Creuna i ADC-juryen Marc Ligeti, Lead designer i Creuna, er plukket ut, som den eneste fra Norge til å sitte i juryen i en av verdens mest prestisjefylte konkurranser innen design og reklame. ADC (Art Directors Club)... Bransjenytt 21. des 18 Bekk styrker seg på design og mikrotekst Stor etterspørsel på brukersentrerte løsninger og digital produktutvikling har gjort at design- og teknologiselskapet Bekk skaffet seg tre nye designere og én tekstforfatter. Design Bransjenytt 11. des 18 Skrifttype basert på historiske synsprøveplansjer ANTI Hamar har utviklet en gratis font basert på historiske synstester. Optician Sans er basert på synsprøveplansjer sett av millioner av mennesker verden over. Nå kan du lage dine egne synstester! Design Bransjenytt 05. nov 18 Best i vest Holt & Paulsen vant Grand Prix i Sterk Reklame. Grand Prix velges ut blant gullvinnerne i konkurransen som kårer det beste av reklame og design i Stavanger-regionen. Design Bransjenytt 29. okt 18 AF Gruppen og Creuna med gull i Farmandprisen 2018 AF Gruppen er tildelt Farmandprisen 2018 for beste nettsted i gruppen børsnotert selskap. Nettsiden som er utviklet av Creuna. Design Bransjenytt 19. okt 18 Flere kreative krefter til Lid & Wiken Økt pågang og påfyll av nye kunder har gjort at Lid & Wiken har fått med seg flere kreatører på laget. Bransjenytt 15. okt 18 A serenade of distortion Sammen med Tundra* har Bekk designet og laget Red Bull Music Festival sin nye retropsykedeliske nettside. Design Bransjenytt 14. okt 18 Slippfest og lansering med Pseudonym Det Oslo-baserte kunst- og designforlaget Pseudonym Publishing slipper ny utgivelse; en bokserie som tar for seg problemstillingen: hva skjer med kunstnerisk arbeid når det er satt i dialogform? Grafill Student Bransjenytt 11. okt 18 Derfor vant de Gullkalven Kreativtforum.no skrev tidligere i år litt om vinnerne og vinnerjobbene i årets utgave av Norges største kreative studentkonkurranse, Gullkalven, som ble arrangert 5. mai. Her forteller årets vinne... Design Bransjenytt 10. okt 18 Norsk Tipping med ny visuell identitet I disse dager lanserer Norsk Tipping sin helt nye visuelle identitet. Dinamo Design fikk jobben med å revitalisere en av Norges mest kjente merkevarer og prosjektet har vært svært omfattende. Bransjenytt 12. sep 18 Bleed designer den østerrikske paviljongen for EXPO 2020 i Dubai Bleed vant konkurransen om den østerrikske paviljongen på EXPO 2020 Dubai sammen med Querkraft arkitekter, Wien. Design Bransjenytt 08. sep 18 Bronse i Pentawards for Voss Fjellsider Creuna er tildelt bronse for designet til Voss Fjellsider i Pentawards, verdens ledende konkurranse og prisutdeler kun for pakningsdesign. Design Bransjenytt 27. aug 18 Alfabetdyr er Hanne Fossaa Eriksens debutbok Hanne Fossaa Eriksens har gitt ut en tospråklig debutbok, Alfabetdyr, en fargerik ABC der bokstaver er forvandlet til originale og morsomme dyreillustrasjoner. Bransjenytt 21. aug 18 Fluks - nytt motion design studio i Oslo Filip Lind og Håvard Forland Isaksen har de siste årene vært senior-teamet i Clockwork sin motion-design avdeling. De har stått bak reklamefilmer for blant annet NorgesEnergi, Orkla, Power og Obs. Design Bransjenytt 06. aug 18 Ekte potetglede – ny profil, samme gode innhold HOFF er godt kjent under subbrands som Opphøgde Potteter, et navn som nesten står sterkere enn selskapsnavnet. For et år siden startet prosessen med ny strategi, en logo som har vært lett gjenkjenn... Bransjenytt 06. jun 18 En identitet for gode prosesser og samtaler Helsepersonell over hele landet markerer «Hva er viktig for deg?»-dagen. Blå Design har utviklet den visuelle identiteten for både dagen og «Gode pasientforløp» som er satsingen bak. Bransjenytt 04. mai 18 Lokalt samarbeid tildelt internasjonal designpris StudioGeist vant gull i The Dieline Awards 2018 i Boston mandag kveld for pakningsdesignet til Plankejens treleker – retroinspirerte byggesett for barn og besteforeldre laget av en liten familiebed... Design Bransjenytt 22. mar 18 Tallenes tale Det var med en viss ærefrykt Skilhagen i november 2017 påtok seg oppdraget fra Kapital. Sammen med Carl Gürgens har Skilhagen gjennomført et totalt redesign av det 47 år gamle magasinet. En bauta i... Bransjenytt 16. mar 18 Linn Bakke ny partner i WE Oslo WE Oslo ønsker å styrke sin strategiske kompetanse og får Linn Bakke, tidligere partner i Redink, med på laget. Bransjenytt 12. feb 18 Kan Oslo oppsummeres i en font? Nike ønsket seg en lokal designer til å lage ny typografi og design til sin konseptbutikk på Karl Johan. De fant en vestlending. Med adresse St. Hanshaugen. Bransjenytt 24. jan 18 Etablerer nytt kommunikasjonsbyrå Andreas Rød Skilhagen valgte i sommer å forlate sin stilling som kreativ leder i Aftenposten for å etablere det innholdsbaserte design og kommunikasjonsbyrået Skilhagen. Design Bransjenytt 15. des 17 Form til fjells åpner kontor på Singsås stasjon Vi har alltid hatt en forkjærlighet for det nære. Derfor føles det veldig riktig å utvide virksomheten med ei avdeling i hjembygda til Astrid som er designer i byrået. Nå blir vi enda mer fleksible... Design Bransjenytt 09. nov 17 Blå Design er med på å gjøre tirsdagen klassisk En levende strek samler fire av Norges mest etablerte kammerorkestre i ett felles tilbud som gjør tirsdagen klassisk. Aktørene valgte Blå Design til å jobbe ut designstrategi, identitet og nettside... Design Bransjenytt 06. nov 17 I dag blir Skandiabanken til Sbanken Gjennom det siste året har Skandiabanken utviklet bankens nye merkevareprofil, med Bleed som hovedpartner for jobben. Bransjenytt 11. sep 17 Snøhetta, Racecar og Heisholt Inc med jubileums-samarbeid for Vestre Da familebedriften og utemøbelprodusenten Vestre markerte sine første 70 år med stor fest og åpning av utstilling på DOGA, var det et kreativt samarbeid på høyt nivå som stod bak konsepter, kommu... Bransjenytt 25. aug 17 ELLE mELLE utvider med rådgiver i sosiale medier Endelig kan vi fortelle at vi har ansatt Sara Strand som rådgiver i sosiale medier. Hun er på plass hos oss på Skansekaia allerede. Animasjon Bransjenytt 22. aug 17 Mikrofilm styrker satsing på oppdragsfilm Animasjonsstudioet Mikrofilm gjør en strategisk satsning på reklame og oppdragsfilm. Med seg på laget har de fått Kjersti Riise Skallerud fra Westerdals Oslo ACT. Siden 1996 har Mikrofilm AS vært... Bransjenytt 21. aug 17 Multiply in Pstereo På årets Pstereofestival i Trondheim, har Multiply Illustrasjonsagentur fått en egen scene med frie tøyler til å kommunisere med publikum. Bransjenytt 02. mai 17 Bleed redesigner NRK P3 NRK P3 har fått ny visuell identitet. Identiteten lanseres i disse dager, og skal knytte NRK P3 tettere til NRK-merkevaren. Bransjenytt 24. mar 17 Illustrerer Norske byer fra A til Å, en let-og-finn ABC Etter stor suksess med «jeg elsker byen min»- bøkene, er Figenschou Forlag nå ute med en myldrebok hvor mange flere norske byer er presentert. Hver by er kreativt og detaljert tegnet av en illust... Bransjenytt 20. mar 17 Ny kreativ leder hos Brødboksen Brødboksen har ansatt Steffen Westbye (27) som ny kreativ leder og markedssjef i Brødboksen.no Han leder markedsavdelingen hos Brødboksen og er ansvarlig for markedsføring, design og brukeropplev... Vis mer Henter Forrige side 1 2 3 4 5 Neste side
Design Bransjenytt 22. mai 19 Bekk bak den visuelle identiteten til The Webby Awards 2019 Siden høsten 2018 har Bekk fungert som The Webby Awards «Creative Partner», og har hatt ansvaret for å utvikle den visuelle identitet til både The Lovie Awards 2018 og The Webby Awards 2019.
Design Bransjenytt 25. apr 19 Redesign av logo og ny visuell identiet for Sunnmørsposten ELLE mELLE har redesignet logo og utviklet visuell identitet for Sunnmørsposten – en av landets største lokalaviser.
Design Bransjenytt 25. apr 19 Ny felles identitet for Visit Innlandet Creuna fikk oppdraget med å utvikle en ny felles identitet for Visit Innlandet. Målet er å skape gjenklang og appell både hos turister og reiselivsaktørene i området.
Bransjenytt 24. apr 19 Ny visuell identitet for UiA Universitetet i Agder og Innoventi har sammen utviklet en identitet som samler og forenkler UiA sitt visuelle utrykk.
Bransjenytt 17. feb 19 Bekk fikk Gyros identitet til å spinne Gyroskopet består, men i en helt annen drakt, når Gyro lanserer ny visuell identitet og nettside i samarbeid med Bekk.
Bransjenytt 16. jan 19 Marc Ligeti fra Creuna i ADC-juryen Marc Ligeti, Lead designer i Creuna, er plukket ut, som den eneste fra Norge til å sitte i juryen i en av verdens mest prestisjefylte konkurranser innen design og reklame. ADC (Art Directors Club)...
Bransjenytt 21. des 18 Bekk styrker seg på design og mikrotekst Stor etterspørsel på brukersentrerte løsninger og digital produktutvikling har gjort at design- og teknologiselskapet Bekk skaffet seg tre nye designere og én tekstforfatter.
Design Bransjenytt 11. des 18 Skrifttype basert på historiske synsprøveplansjer ANTI Hamar har utviklet en gratis font basert på historiske synstester. Optician Sans er basert på synsprøveplansjer sett av millioner av mennesker verden over. Nå kan du lage dine egne synstester!
Design Bransjenytt 05. nov 18 Best i vest Holt & Paulsen vant Grand Prix i Sterk Reklame. Grand Prix velges ut blant gullvinnerne i konkurransen som kårer det beste av reklame og design i Stavanger-regionen.
Design Bransjenytt 29. okt 18 AF Gruppen og Creuna med gull i Farmandprisen 2018 AF Gruppen er tildelt Farmandprisen 2018 for beste nettsted i gruppen børsnotert selskap. Nettsiden som er utviklet av Creuna.
Design Bransjenytt 19. okt 18 Flere kreative krefter til Lid & Wiken Økt pågang og påfyll av nye kunder har gjort at Lid & Wiken har fått med seg flere kreatører på laget.
Bransjenytt 15. okt 18 A serenade of distortion Sammen med Tundra* har Bekk designet og laget Red Bull Music Festival sin nye retropsykedeliske nettside.
Design Bransjenytt 14. okt 18 Slippfest og lansering med Pseudonym Det Oslo-baserte kunst- og designforlaget Pseudonym Publishing slipper ny utgivelse; en bokserie som tar for seg problemstillingen: hva skjer med kunstnerisk arbeid når det er satt i dialogform?
Grafill Student Bransjenytt 11. okt 18 Derfor vant de Gullkalven Kreativtforum.no skrev tidligere i år litt om vinnerne og vinnerjobbene i årets utgave av Norges største kreative studentkonkurranse, Gullkalven, som ble arrangert 5. mai. Her forteller årets vinne...
Design Bransjenytt 10. okt 18 Norsk Tipping med ny visuell identitet I disse dager lanserer Norsk Tipping sin helt nye visuelle identitet. Dinamo Design fikk jobben med å revitalisere en av Norges mest kjente merkevarer og prosjektet har vært svært omfattende.
Bransjenytt 12. sep 18 Bleed designer den østerrikske paviljongen for EXPO 2020 i Dubai Bleed vant konkurransen om den østerrikske paviljongen på EXPO 2020 Dubai sammen med Querkraft arkitekter, Wien.
Design Bransjenytt 08. sep 18 Bronse i Pentawards for Voss Fjellsider Creuna er tildelt bronse for designet til Voss Fjellsider i Pentawards, verdens ledende konkurranse og prisutdeler kun for pakningsdesign.
Design Bransjenytt 27. aug 18 Alfabetdyr er Hanne Fossaa Eriksens debutbok Hanne Fossaa Eriksens har gitt ut en tospråklig debutbok, Alfabetdyr, en fargerik ABC der bokstaver er forvandlet til originale og morsomme dyreillustrasjoner.
Bransjenytt 21. aug 18 Fluks - nytt motion design studio i Oslo Filip Lind og Håvard Forland Isaksen har de siste årene vært senior-teamet i Clockwork sin motion-design avdeling. De har stått bak reklamefilmer for blant annet NorgesEnergi, Orkla, Power og Obs.
Design Bransjenytt 06. aug 18 Ekte potetglede – ny profil, samme gode innhold HOFF er godt kjent under subbrands som Opphøgde Potteter, et navn som nesten står sterkere enn selskapsnavnet. For et år siden startet prosessen med ny strategi, en logo som har vært lett gjenkjenn...
Bransjenytt 06. jun 18 En identitet for gode prosesser og samtaler Helsepersonell over hele landet markerer «Hva er viktig for deg?»-dagen. Blå Design har utviklet den visuelle identiteten for både dagen og «Gode pasientforløp» som er satsingen bak.
Bransjenytt 04. mai 18 Lokalt samarbeid tildelt internasjonal designpris StudioGeist vant gull i The Dieline Awards 2018 i Boston mandag kveld for pakningsdesignet til Plankejens treleker – retroinspirerte byggesett for barn og besteforeldre laget av en liten familiebed...
Design Bransjenytt 22. mar 18 Tallenes tale Det var med en viss ærefrykt Skilhagen i november 2017 påtok seg oppdraget fra Kapital. Sammen med Carl Gürgens har Skilhagen gjennomført et totalt redesign av det 47 år gamle magasinet. En bauta i...
Bransjenytt 16. mar 18 Linn Bakke ny partner i WE Oslo WE Oslo ønsker å styrke sin strategiske kompetanse og får Linn Bakke, tidligere partner i Redink, med på laget.
Bransjenytt 12. feb 18 Kan Oslo oppsummeres i en font? Nike ønsket seg en lokal designer til å lage ny typografi og design til sin konseptbutikk på Karl Johan. De fant en vestlending. Med adresse St. Hanshaugen.
Bransjenytt 24. jan 18 Etablerer nytt kommunikasjonsbyrå Andreas Rød Skilhagen valgte i sommer å forlate sin stilling som kreativ leder i Aftenposten for å etablere det innholdsbaserte design og kommunikasjonsbyrået Skilhagen.
Design Bransjenytt 15. des 17 Form til fjells åpner kontor på Singsås stasjon Vi har alltid hatt en forkjærlighet for det nære. Derfor føles det veldig riktig å utvide virksomheten med ei avdeling i hjembygda til Astrid som er designer i byrået. Nå blir vi enda mer fleksible...
Design Bransjenytt 09. nov 17 Blå Design er med på å gjøre tirsdagen klassisk En levende strek samler fire av Norges mest etablerte kammerorkestre i ett felles tilbud som gjør tirsdagen klassisk. Aktørene valgte Blå Design til å jobbe ut designstrategi, identitet og nettside...
Design Bransjenytt 06. nov 17 I dag blir Skandiabanken til Sbanken Gjennom det siste året har Skandiabanken utviklet bankens nye merkevareprofil, med Bleed som hovedpartner for jobben.
Bransjenytt 11. sep 17 Snøhetta, Racecar og Heisholt Inc med jubileums-samarbeid for Vestre Da familebedriften og utemøbelprodusenten Vestre markerte sine første 70 år med stor fest og åpning av utstilling på DOGA, var det et kreativt samarbeid på høyt nivå som stod bak konsepter, kommu...
Bransjenytt 25. aug 17 ELLE mELLE utvider med rådgiver i sosiale medier Endelig kan vi fortelle at vi har ansatt Sara Strand som rådgiver i sosiale medier. Hun er på plass hos oss på Skansekaia allerede.
Animasjon Bransjenytt 22. aug 17 Mikrofilm styrker satsing på oppdragsfilm Animasjonsstudioet Mikrofilm gjør en strategisk satsning på reklame og oppdragsfilm. Med seg på laget har de fått Kjersti Riise Skallerud fra Westerdals Oslo ACT. Siden 1996 har Mikrofilm AS vært...
Bransjenytt 21. aug 17 Multiply in Pstereo På årets Pstereofestival i Trondheim, har Multiply Illustrasjonsagentur fått en egen scene med frie tøyler til å kommunisere med publikum.
Bransjenytt 02. mai 17 Bleed redesigner NRK P3 NRK P3 har fått ny visuell identitet. Identiteten lanseres i disse dager, og skal knytte NRK P3 tettere til NRK-merkevaren.
Bransjenytt 24. mar 17 Illustrerer Norske byer fra A til Å, en let-og-finn ABC Etter stor suksess med «jeg elsker byen min»- bøkene, er Figenschou Forlag nå ute med en myldrebok hvor mange flere norske byer er presentert. Hver by er kreativt og detaljert tegnet av en illust...
Bransjenytt 20. mar 17 Ny kreativ leder hos Brødboksen Brødboksen har ansatt Steffen Westbye (27) som ny kreativ leder og markedssjef i Brødboksen.no Han leder markedsavdelingen hos Brødboksen og er ansvarlig for markedsføring, design og brukeropplev...