Earlynerd: Norske Reklamefigurer 1920-1960
I 2017 mottok kunstner og designer Bjørn-Kowalski Hansen et bokprosjektstipend fra Grafill i forbindelse med hans bokprosjekt Norske Reklamefigurer 1920-1960. I dette foredraget vil Hansen gi oss et morsomt og interessant innblikk i norsk reklamehistorie, med fokus på reklamefigurene og tegnerne bak disse.
EARLYNERD – Norske Reklamefigurer 1920-1960
Med Bjørn-Kowalski Hansen
Torsdag 22. februar 2018
Fra kl 08.00 til 09.30
Rosenkrantzgate 21, 0160 Oslo
"Som designer har dette bokprosjektet vært et hjertebarn for meg ved siden av andre oppdrag i snart 10 år. Boken belyser en viktig del av norsk illustrasjons- og markedsføringshistorie som til nå har vært viet liten plass."
Boken inneholder over 400 norske reklamefigurer, og er et forsøk på å gi et inntrykk av hvilke maskoter som har promotert norske bedrifter og produkter i perioden 1920-1960. Her møter vi alt fra Maler'n til Bjerckes' ikoniske ansikt til mindre kjente figurer som "Mr. Bottlenose" fra Tønsberg Harpunfabrik og "Mor Monsen" fra Joh. Lærum & Co i Bergen.
Vi byr på kaffe og noe å bite i fra kl 0800. Foredraget starter kl 0830.
Arrangementet er gratis og åpent for alle.
Velkommen!
Påmelding: response.questback.com