Kampanje
Gull
Bleed
Kampanje for 50-årsjubileet til University of Arts Linz
Juryens kommentar på video
Grafisk design
Jana Papiernikova
Kreativ leder
Astrid Feldner
Firma
Bleed
Oppdragsgiver
University of Arts Linz
Juryens kommentar
Denne kampanjen er en feiring av 50-årsjubileet for kunstuniversitetet i Linz. Med utgangspunkt i et tydelig konsept, føles det som hvert enkelt individ er med på å skape et kompromissløst uttrykk, som hele tiden er i bevegelse. Med en enkel grunnform som sirkelen, skapes en livlig, dynamisk og kompleks kampanjeidentitet som aktiverer, engasjerer og overrasker. Konseptet gjør også at det endelige resultatet ligger litt utenfor designerens kontroll, noe som skaper egenart på en styggfin måte. Kampanjen trigger nysgjerrighet og evner å vise samarbeid og ideen av et kollektiv på en uvanlig og pirrende måte. Dette er et prosjekt som viser god forståelse for applikasjoner og skaper høy gjenkjennelighet på flatene kampanjen lever på.