Pakningsdesign - Kultur
Gull
ANTI
Kampanje for musikkutgivelse «Are You There, Boy?»
Juryens kommentar på video
Design
Kristoffer Eidsnes / ANTI
Foto
Shawn Arvind
Stylist
Ina Haeselich og Sofie Fevang
Produkteier
Christian Roger Beharie
Ansvarlig hos kunde
Viljar Siljan / Blu Perspective Management
Oppdragsgiver
Beharie og Blu Perspective Management
Juryens kommentar
Musikk for øynene! Et utrolig fint stykke arbeid som har et tydelig nikk til soul- og R&B-elementer fra 70- og 80-tallet. Bak et enkelt portrett på forsiden utbroderes kombinasjoner av analoge bilder, cut outs, eksentrisk typografi og en fargepalett som inviterer oss inn til artistens verden. Designet oppleves lekent og ekspressivt, samtidig som det gir en tydelig rød tråd gjennom alle singler, sosiale medier, filmer og annonser. Hele coveret er typografisk utrolig godt satt, og alle plakater og singler har en typografisk lekenhet, men er samtidig gjort med finesse. Juryen blir imponert over bredden i både digitale og analoge teknikker som er tatt i bruk gjennom hele designet. Designeren har klart å fange hele lydbildet gjennom hele coveret, og resultatet er ikke bare et utrolig flott albumcover, men en tydelig merkevarebygging av hele artisten og hans musikk. Imponerende!