Plakat
Diplom
Francesca Miani
Plakater for musikkfestival «Piknik i Parken»
Illustrasjon
Francesca Miani
Art direction
Mats Ottdal
Grafisk design
Kristoffer Eidsnes, Christoffer Sandell, Veronika Artiuschenko og Markus August Storsveen
Ansvarlig hos kunde
Kenneth Pedersen
Prosjektleder
Hildegunn Holtet
Strategisk rådgiver
Tom Andre Engli Storsveen
Firma
ANTI
Oppdragsgiver
Piknik i Parken
Juryens kommentar
Dette er en serie med plakater som promoterer musikkfestivalen Piknik i Parken, der formålet var å styrke merkevaren PiP – som tidligere har lent seg mest på å promotere kun line-up av artister. Frekke farger og stiliserte motiver, i stort format, stikker seg ut og lyser opp i gatebildet. Myke, retro airbrush-illustrasjoner står seg veldig godt med øvrig profil og design, og underbygger den uformelle profilen PiP har som festival. Disse plakatene gjør at vi lengter mot sommeren og å kunne ligge bekymringsløst i parken med plantevekster mellom tær og øvrige kroppsdeler.